.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برگزاري همايش حقوق زن در گيلان

رئيس سازمان بسيج حقوقدانان گيلان از برگزاري همايش «بررسي حقوق زن از ديدگاه غرب و مطالعه تطبيقي آن با اسلام» در اين استان در دوم تير جاري خبر داد.

ابوطالب اصغري امروز در گفت‌وگو فارس در رشت با تبريك فرا رسيدن هفته قوه قضائيه، برگزاري همايش مذكور را با هدف دفاع از ارزش‌هاي استاني و اسلامي زنان و بررسي مقايسه‌اي قوانين ايران و برخي از كشورهاي اسلامي، غربي، تبيين صحيح حقوق زن در عرصه‌هاي اجتماعي، فرهنگي و سياسي عنوان كرد.
وي بررسي اصول و نگرش‌هاي غرب و اسلام در زمينه حقوق زنان را از ديگر اهداف همايش مذكور عنوان كرد و گفت: در اين همايش علاوه بر ارائه مقالات علمي، فريبا علاسوند عضو هيئت علمي دفتر مطالعات و تحقيقات زنان كشور سخنراني مي‌كند.
رئيس سازمان بسيج حقو‌قدانان گيلان با بيان اينكه اين نهاد از خرداد سال 89 فعاليت خود را آغاز كرده است، افزود: تعداد 280 نفر از قضات دادگستري، سردفتران اسناد رسمي، وكلاي دادگستري و قوه قضائيه، اساتيد حقوقي دانشگاه و نمايندگان حقوقي اداره‌ها و سازمان‌ها در اين مدت با اقدام‌ها و هماهنگي‌هاي به عمل آمده، به عضويت سازمان بسيج حقوق‌دانان گيلان در آمدند.
وي ايجاد تعامل و هماهنگي با جامعه هدف و همچنين استفاده از توانمندي‌هاي بالقوه و بالفعل آنها در دفاع از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را از اهداف سازمان بسيج حقوقدانان گيلان بيان كرد.
اصغري تشكيل انجمن‌هاي علمي گروه‌هاي مختلف حقوق جزايي، عمومي و بين‌الملل در قالب طرح شجره طيبه صالحان را از اولويت‌هاي سازمان بسيج حقوقدانان در سال جاري عنوان كرد و اظهار داشت: در حال حاضر 12 كانون بسيج حقوقدانان در شهرستان‌هاي مختلف گيلان فعال هستند.
وي ايجاد تفكر بسيجي در جامعه هدف را يكي ديگر از اهداف سازمان بسيج حقوقدانان گيلان برشمرد و بيان كرد: اعتقاد داريم هر جا تفكر بسيجي حكم باشد قانون‌گريزي جاي خود را به قانون‌مندي مي‌دهد و ناهنجاري‌هاي مختلف با حاكميت روحيه بسيجي برطرف مي‌شود.
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان گيلان به آموزش 2 هزار و 800 نفر درباره حقوق شهروندي اشاره كرد و افزود: سال گذشته مشاوره حقوقي رايگان با استفاده از وكلاي بسيجي عضو اين سازمان براي شهروندان انجام شده است.
وي رشد آگاهي حقوقي شهروندان را در پيشگيري از وقوع جرم تاثيرگذار دانست و تصريح كرد: نخبه‌پروري و شناسايي استعدادهاي درخشان حقوقدانان از ديگر اهداف اين سازمان است.
اصغري از ايجاد كانون حقوقدانان بسيجي در شهرستان‌هاي اين استان خبر داد و گفت: براي برطرف كردن مشكلات هر شهرستان و در راستاي گسترش شعبه‌هاي سازمان بسيج حقوقدانان، يك كانون حقوقدانان بسيجي در هر شهرستان داير مي‌شود.
وي استفاده از حقوقدانان متخصص در كانون حقوقدانان شهرستان‌ها را از جمله مزاياي اين مركز عنوان كرد.
رئيس سازمان حقوقدانان گيلان كمك به اسلامي شدن حوزه قضا و وكالت را از ديگر اهداف اين سازمان ذكر كرد.
وي با اشاره به اقدام‌هاي سازمان بسيج حقوقدانان گيلان تصريح كرد: ارائه مشاوره حقوقي و آموزش رايگان به آحاد مردم استان از جمله اقدام‌هاي سازمان است.
اصغريان خاطرنشان كرد: اين مشاوره توسط مشاوران حقوقي عضو سازمان بسيج حقوقدانان استان با حضور در مساجد و پايگاه‌هاي از پيش تعيين شده به شهروندان انجام مي‌شود./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.